Με νέο δελτίο τύπου που εξέδωσαν οι Ανοιχτοί Ορίζοντες καταλογίζουν στην δημοτική αρχή της Γλυφάδας πως περί άλλων τυρβάζει... Πιο συγκεκριμένα αναφέρουν:
Την ίδια ώρα που ο κ. Δήμαρχος, με ελεγχόμενες διαδικασίες και ταχύτητα εξπρές, προ-χώρησε μέσα στον Αύγουστο στην εκταμίευση του μεγαλύτερου μέρους από τα 9 περίπου εκατ. € για την αγορά των οικοπέδων περιοχής Καρβελά, είναι προφανές από τα πράγματα ότι βρίσκονται εκτός προτεραιοτήτων του σοβαρά και επίκαιρα θέματα της πόλης και της αυτοδιοίκησης. Επιπλέον, συνεχώς προκύπτουν ζητήματα χρηστής διαχείρισης.
• Με την αγορά των οικοπέδων περιοχής Καρβελά ασχολείται η Εισαγγελία Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος.
• Ο Γενικός Επίτροπος Επικρατείας του Ελεγκτικού Συνεδρίου έχει καταθέσει Αίτηση Ανάκλησης της 48/12 πράξης του Κλιμακίου Ελέγχου Δαπανών, την οποία αξιοποίησε ο κ. Δήμαρχος για να δικαιολογήσει την πληρωμή των χρημάτων.
• Ο αναπληρωτής Υπουργός Οικονομικών αποφάσισε διενέργεια ελέγχου στο Δήμο και όρισε Δημοσιονομικό Ελεγκτή, αναφέροντας στην απόφαση ορισμού ότι για τη δαπάνη αγοράς των οικοπέδων «έχουν ανακύψει σοβαρές αμφιβολίες ως προς τη νομιμότητά της».
• Εξακολουθούν να υπάρχουν πολλά ερωτηματικά για τους πρόχειρους διαγωνισμούς και τις «σωρηδόν» απ’ ευθείας αναθέσεις προμηθειών, εργασιών και υπηρεσιών, με κορυφαία περίπτωση την «Προμήθεια Υλικών Ξυλουργικών Εργασιών» ύψους 45.000€, για την οποία πολλά στοιχεία δείχνουν ότι πληρώθηκε χωρίς ποτέ τα υλικά να φτά-σουν στο Δήμο!
Στις συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου, στις 4 και 11 Σεπτεμβρίου, η Πρόεδρος των ΑΝΟΙΧΤΩΝ ΟΡΙΖΟΝΤΩΝ κ. Αθηνά Λυγνού, αλλά και οι άλλοι Δημοτικοί Σύμβουλοι και Δημοτικές Παρατάξεις, έθεσαν αρκετά επίκαιρα θέματα που η Δημοτική Αρχή έχει έξω από τις προτεραιότητές της ή λειτουργεί, είτε αρνητικά είτε αναποτελεσματικά, ως προς την ενδεδειγμένη λύση τους. Ορισμένα από αυτά αναφέρουμε παρακάτω.
Τα οικονομικά των Δήμων. Οι περικοπές στις επιχορηγήσεις των Δήμων, με τις πολιτικές των μνημονίων, έφτασαν αθροιστικά από το 2010 στο 60%, ενώ με τα νέα μέτρα των 11,5 δις € προβλέπεται να περικοπεί ότι απόμεινε κατά 30%. Οι ενώσεις της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, πολύ καθυστερημένα, αποφάσισαν κινητοποιήσεις με κλείσιμο των Δήμων τα διήμερα 28 - 29 Αυγούστου και 12- 13 Σεπτεμβρίου. Ο Δήμος μας τυπικά συμμετείχε, στην πράξη όμως δεν είδαμε κάποια ενεργητικότητα εκ μέρους της Δημοτικής Αρχής, ούτε καν ένα Δελτίο Τύπου, όταν για άλλους λόγους εκδίδονται αμέσως, ακόμα και για τα λουλούδια που μπαίνουν στα παρτέρια. Ο κ. Δήμαρχος είναι απ’ τους πιο πιστούς εφαρμοστές του μνημονίου και αυτό αντανακλάται χαρακτηριστικά στον προϋπολογισμό του Δήμου. Πέρα από τις κυβερνητικές περικοπές, οι αριθμοί ως προς τα έσοδα και τα έξοδα, τόσο πέρσι όσο και φέτος, επιβεβαιώνουν ότι δεν είναι στις προτεραιότητες της Δημοτικής Αρχής ένας ισχυρός Δήμος, με οικονομι-κές δυνατότητες.
Με βάση τα στοιχεία του δεύτερου τριμήνου τρέχοντος έτους, που παρουσιάστηκαν στο Δημοτικό Συμβούλιο στις 4/8/12, η υλοποίηση του προϋπολογισμού το πρώτο εξάμηνο ως προς τα έσοδα, βρίσκεται στο 36%, ενώ αυτά είναι λιγότερα από το πρώτο τρίμηνο κατά 25%. Οι δαπάνες βρίσκονται στο 22,3% των προβλεπομένων, με χαρακτηριστικό δείγμα τις δαπάνες για επενδύσεις, δηλαδή την ανάπτυξη, που είναι στο 4,85%! Οι εισπράξεις (2012 και πα-ρελθόντων ετών) των τελών καθαριότητας και ηλεκτροφωτισμού είναι στο 32,5%, του τέλους επι του τζίρου των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος στο 14%, των προστίμων του ΚΟΚ στο 24,7% (2012), των τελών ελλιμενισμού στις Μαρίνες στο 12,2%, των τελών διαφήμι-σης και των εσόδων από Δημοτικές Επιχειρήσεις (Γκολφ) στο 0!
Δηλαδή, από τις τρεις μεγάλες πηγές εσόδων, όπως πιστεύει ο κόσμος, τα κατα-στήματα, τις Μαρίνες και το Γκολφ, ο Δήμος έχει εισπράξει το Α’ εξάμηνο του 2012 μόνο 376.489€ και μάλιστα ως προς το Γκολφ, αντί να έχει έσοδα, δαπανά συνεχώς μεγάλα ποσά. Αν αυτή η εικόνα δεν είναι δείγμα του προσανατολισμού της Δημοτικής Αρχής, τότε τι είναι;
Παιδικοί Σταθμοί. Έντονα αναδείχθηκε Πανελλαδικά το πρόβλημα της αδυναμίας των λειτουργούντων παιδικών σταθμών να καλύψουν τις ανάγκες, όταν μάλιστα, τα ήδη μειωμένα κρατικά κονδύλια, είναι για φέτος κατά 125.000€ ακόμη λιγότερα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, μαζί με τις έτσι και αλλιώς ανεπαρκείς υπάρχουσες υποδομές, να μείνουν εκτός παιδικών σταθμών αρχικά το 55% των αιτήσεων. Μετά από διαπραγματεύσεις των εκπροσώπων των Δημάρχων, η κυβέρνηση υποσχέθηκε ενίσχυση μόνο με 20 εκατ. € και ζήτησε από τους Δή-μους να καλύψουν περισσότερα παιδιά μειώνοντας το ποσό που υπολογίζεται ανα παιδί από 3.700€ σε 2.960€, με όλες τις συνέπειες στην ποιότητα των παροχών. Επιπλέον, άργησε να ρυθμίσει ότι απαιτείται για την πρόσληψη έκτακτου προσωπικού, με αποτέλεσμα την καθυστέ-ρηση των εγγραφών και την ένταξη στων παιδιών στους παιδικούς σταθμούς σε δύο δόσεις.
Αντίστοιχη είναι και η εικόνα στο Δήμο μας με την Δημοτική Αρχή να μην έχει αναπτύξει κάποια δράση, εκτός από μία ανακοίνωση ότι οι εγγραφές δεν θα γίνουν τον Ιούνιο, όπως μέ-χρι πέρσι, αλλά μετά την έκδοση των σχετικών εγκυκλίων από το αρμόδιο Υπουργείο. Τελικά, στους 5 δημοτικούς Παιδικούς Σταθμούς, από τις 1.000 περίπου αιτήσεις έχουν ικανοποιηθεί, σε δύο δόσεις, οι 550 (100 βρέφη, 450 νήπια). Οι 400 απ’ αυτές είναι επανεγγραφές και άρχι-σαν τη χρονιά κανονικά, ενώ οι 150 είναι νέες εγγραφές που συνεχίζονται Σοβαρό είναι το πρόβλημα με το προσωπικό, δεδομένου ότι οι μόνιμοι υπάλληλοι είναι μόνο 30, με όποιες συ-νέπειες έχει αυτό στο παιδαγωγικό μέρος, αφού πολλοί βρεφοκόμοι και νηπιαγωγοί είναι έκτα-κτοι και κάθε τόσο αντικαθίστανται. Οι ανάγκες αυτή τη στιγμή καλύπτονται απο 40 εργαζόμε-νους με συμβάσεις ορισμένου χρόνου 9 μηνών και 75 με συμβάσεις 2 μηνών που λήγουν 31/10/12 και αναμένεται να αντικατασταθούν με νέες προσλήψεις μέσω συμβάσεων έργου.
Πριν δύο μήνες περίπου το Δημοτικό Συμβούλιο, μετά από πρόταση του ΚΑΠΠΑ, απο-φάσισε να ιδρυθεί ο 6ος Παιδικός Σταθμός, μέχρι σήμερα όμως η Δημοτική Αρχή δεν εξασφά-λισε που θα στεγαστεί και φυσικά υπάρχει πρόβλημα με ποιο προσωπικό θα λειτουργήσει, ό-ταν η μνημονιακή πολιτική αποκλείει νέες προσλήψεις στο δημόσιο. Αν και δεν καλύπτονται οι ανάγκες, που λόγω της λιτότητας η ζήτηση συνεχώς θα αυξάνει, έστω και ένας ακόμη παιδικός σταθμός είναι μια ανακούφιση, αρκεί να μην μείνει στα χαρτιά, γιατί η ίδρυσή του συζητιέται πάνω από τέσσερα χρόνια. Ελπίζουμε η Δημοτική Αρχή να δείξει μεγαλύτερη ευαισθησία, να εξασφαλίσει τη στέγη που είναι αρμόδια και να διεκδικήσει – εμείς θα τη στηρίξουμε με όλες μας τις δυνάμεις – την πρόσληψη του απαραίτητου προσωπικού.
Σχολεία. Από τις υποχρεώσεις του κράτους προς το Δήμο, το 2012, έχει δοθεί μόνο μία δόση τις τέσσερεις για τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων, ύψους 88.000€ και ούτε ένα ευρώ για τη συντήρησή τους. Αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής, αλλά και της στάσης της Δημοτικής Αρχής, είναι οι Σχολικές Επιτροπές να μην διαθέτουν χρήματα ούτε για τα στοιχειώδη (ρεύμα, πετρέλαιο κλπ), όταν μάλιστα έχουν «κοπεί» και οι έκτακτες επιχορηγήσεις του Δήμου από τη σχολική χρονιά 2009 - 2010. Πρόβλημα υπάρχει και με την ετήσια συντήρηση, αρμοδιότητας του Δήμου, που δεν ξεκίνησε ακόμα, όταν πάγιο αίτημα των γονέων είναι το βασικό μέρος να γίνεται μέσα στο καλοκαίρι, για να μην δημιουργείται πρόβλημα στα μαθήματα των παιδιών.
Το μεγάλο ερωτηματικό δημιουργήθηκε στις 25/7/12 όταν, με την αναμόρφωση του προ-ϋπολογισμού που ψήφισε η πλειοψηφία της Δημοτικής Αρχής, αφαιρέθηκαν τα 340.000€ από τα 350.000€ που προβλέπονταν για την συντήρηση των σχολικών κτιρίων. Τα χρήματα αυτά, που προέρχονται από τη ΣΑΤΑ (χρήματα δηλαδή υπαρκτά από τις δημόσιες επενδύσεις), με-ταφέρθηκαν στις ασφαλτοστρώσεις που βεβαίως πρέπει να γίνουν αλλά όχι σε βάρος των σχολείων, αλλά από τα έσοδα του Δήμου τα οποία καθυστερεί να εισπράξει. Μέχρι τώρα δεν επανήλθαν, παρά τις υποσχέσεις του κ. Δημάρχου και ενώ έγινε αναμόρφωση του προϋπολο-γισμού στις 25/8/12 και στη συνέχεια συνεδρίασε άλλες δύο φορές το Δημοτικό Συμβούλιο, στις 4 και 11 Σεπτεμβρίου. Είναι και αυτό ένα απτό δείγμα των προτεραιοτήτων της Δημοτικής Αρχής.
Αλληλεγγύη – Κοινωνικές δομές. Οι Δήμοι της χώρας, με την ακολουθούμενη πολιτική των μνημονίων και της κατεδάφισης του κοινωνικού κράτους, έμειναν το μόνο στήριγμα της κοινωνίας, που οι τεράστιες περικοπές τείνουν να εξαλείψουν. Η Δημοτική Αρχή έχει αναλάβει πρωτοβουλίες αλληλεγγύης και στήριξης της κοινωνίας, το ίδιο και άλλες δημοτικές παρατά-ξεις, οι ΑΝΟΙΧΤΟΙ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ και πολλοί μαζικοί φορείς της πόλης. Αυτά όλα είναι καλά, αλλά δεν φτάνουν, ενόψει μάλιστα της προαναφερόμενης προοπτικής και χειροτέρευσης επομένως χρειάζεται συσπείρωση όλων στην κατεύθυνση:
• Να ανατραπεί η ακολουθούμενη πολιτική των περικοπών, να στηριχθούν οι υπάρχουσες κοινωνικές δομές και να δημιουργηθούν και νέες σε μόνιμη βάση.
Η Δημοτική Αρχή δεν έχει δείξει μέχρι σήμερα τη δέουσα αγωνιστική διάθεση, ενώ, αν και έχει υποσχεθεί, εδώ και ενάμιση χρόνο, την ίδρυση Δημοτικού Ιατρείου, Κοινωνικού Παντο-πωλείου και Κοινωνικού Φαρμακείου, ακόμα να τα υλοποιήσει. Βασική δικαιολογία είναι η ε-νοικίαση χώρου που καθυστερεί και πράγματι εν μέρει αυτό έχει μια βάση. Αν δούμε όμως τα γεγονότα πιο προσεκτικά θα διαπιστώσουμε ότι και σ’ αυτό τον ευαίσθητο τομέα κάτι δεν πάει καλά.
Στις αρχές του χρόνου ο κ. Δήμαρχος προσπάθησε με φωτογραφικές διαδικασίες και τελικά εξασφάλισε απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής για ενοικίαση ισόγειων χώρων (για τις Κοινωνικές Υπηρεσίες, την Δημοτική Αστυνομία κλπ) στη συμβολή των οδών Μυστρά και Ε-πιδαύρου, με το υψηλότατο ενοίκιο των 225.000€ το χρόνο. Οι χώροι είναι ημιτελείς και σύμ-φωνα με την απόφαση, αποτέλεσμα της πίεσης της κ. Α. Λυγνού, έπρεπε να παραδοθούν ι-κανοί για λειτουργία. Επειδή το κόστος είναι μεγάλο, ο ιδιοκτήτης αντέδρασε και ο κ. Δήμαρχος επανέλαβε τις διαδικασίες γιατί δεν είχε προηγηθεί απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.
Παρ’ ότι η κ. Αθηνά Λυγνού με παρέμβασή της διόρθωσε τις φωτογραφικές διατάξεις της διακήρυξης και πέτυχε χαμηλότερη τιμή εκκίνησης για το ενοίκιο, ο κ. Δήμαρχος παραποίησε την περίληψη της διακήρυξης που δημοσιεύθηκε, επαναφέροντας τις φωτογραφικές διατάξεις προκειμένου να ενοικιαστούν οι ίδιοι χώροι και με τα έξοδα αποπεράτωσης σε βάρος του Δή-μου. Εδώ, είναι προφανές ότι το ενδιαφέρον για το ποιανού χώροι θα ενοικιαστούν είναι πολύ μεγαλύτερο από την τόσο αναγκαία και όσο το δυνατόν γρηγορότερη λειτουργία χρήσιμων υποστηρικτικών κοινωνικών δομών. Να σκεφθεί κανείς μάλιστα ότι με τα ενοίκια που θα δο-θούν τα 12 χρόνια της μίσθωσης, συνολικού ύψους 2.500.000€, ο Δήμος θα μπορούσε να κα-τασκευάσει ιδιόκτητους χώρους!
Διαχείριση Απορριμμάτων – Ανακύκλωση. Στις 27/8 και μετά από αλλεπάλ-ληλες προηγούμενες συνεδριάσεις, η Εκτελεστική Επιτροπή του ΕΣΔΝΑ, με Πρόεδρο τον Περιφερειάρχη κ. Ι. Σγουρό, αποφάσισε την υλοποίηση του περιφερειακού Σχεδιασμού (ΠΕΣΔΑ) για την κατασκευή τεσσάρων εργοστασίων επεξεργασίας και ενεργειακής αξιοποίησης σύμμι-κτων απορριμμάτων (απορρίμματα μεικτά, χωρίς διαλογή) στην Αττική με την μέθοδο ΣΔΙΤ και την εγγύηση του Δημοσίου. Τα εργοστάσια αυτά θα επεξεργάζονται τουλάχιστον 1.350.000 τόνους ετησίως, εξασφαλισμένους από την σύμβαση. Αν υπολογίσουμε ότι τα παραγόμενα απορρίμματα στην Αττική, πριν την κρίση, ήταν 2.100.000 τόνοι, που σήμερα έχουν μειωθεί κα-τά 17 – 18% και αν από αυτά αφαιρέσουμε τις 400.000 τόνους που απορροφώνται από το υπάρχουν εργοστάσιο στα Ν. Λιόσια, τότε όχι μόνο στο σύνολό τους θα κατευθύνονται στα εργοστάσια, αλλά δεν θα επαρκούν κιόλας. Όλη αυτή η προοπτική σημαίνει τέσσερα πράγματα:
• Θάνατο της ανακύκλωσης, αφού όλα τα απορρίμματα θα οδηγούνται σύμμικτα στα εργοστάσια για να καλυφθεί η συμφωνημένη ποσότητα.
• Επιπλέον κόστος (υπολογίζεται σε τριπλάσιο από το σημερινό), λόγω επεξεργασίας, που θα πληρώνουν οι δημότες και θα καρπώνονται οι ιδιώτες επενδυτές και μάλιστα αυτοί που διαθέτουν την συγκεκριμένη τεχνολογία.
• Επιβάρυνση του περιβάλλοντος και μάλιστα τοξική, γιατί το παραγόμενο καύσιμο υλικό των εργοστασίων προορίζεται για καύση.
• Πιθανότητα, το παραγόμενο καύσιμο υλικό να καταλήγει στις χωματερές, μέρος ή στο σύνολό του, γιατί παράλληλα δεν έχει εξασφαλιστεί που θα γίνεται η καύση.
Μπροστά σ’ αυτές τις εξελίξεις καμία αντίδραση δεν είχαμε εκ μέρους της Δημοτικής Αρ-χής, αντίθετα υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις από το πρόσφατο παρελθόν, αλλά και την πρακτική της, που δείχνουν ότι συμφωνεί με την παραπάνω επιβαλλόμενη προοπτική.
• Έθεσε θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο και εξασφάλισε απόφαση, με την πλειοψηφία που διαθέτει, για τη λειτουργία Σταθμού Μεταφόρτωσης Σύμμικτων Απορριμμάτων στο χώρο του πρώην αεροδρομίου Ελληνικού, αν και αυτή η χωροθέτηση υπάρχει από το 2003.
• Στην τροποποίηση του οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας, που ψήφισε πρόσφατα (25/7/12) στο Δημοτικό Συμβούλιο, συμπεριέλαβε στις αρμοδιότητες του Γραφείου Διαχείρισης και Μεταφοράς Απορριμμάτων και τη «…μεταφορά των αστικών απορριμμάτων και των ανα-κυκλούμενων υλικών στους ΧΥΤΑ ή τα εργοστάσια επεξεργασίας τους»
• Διατηρεί το αποτυχημένο σύστημα ανακύκλωσης με μη επαρκή υποδομή (μπλε κάδοι, απορριμματοφόρα) και συχνή ανάμιξη κατά την περισυλλογή του περιεχομένου των κάδων ανακύκλωσης και των κάδων με όλα τα απορρίμματα.
Οι ΑΝΟΙΧΤΟΙ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ, κατά τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου στις 17/2/12, αλλά και με άλλες ευκαιρίες, έχουν υποβάλλει ολοκληρωμένη πρόταση των ΑΝΟΙΧΤΩΝ ΟΡΙΖΟΝΤΩΝ, που συμβαδίζει με τις προτάσεις οικολογικών οργανώσεων, των εργαζομένων και άλλων δημοτικών κινήσεων και σε γενικές γραμμές έχει ως εξής:
• Διαλογή στην πηγή, με ξεχωριστούς κάδους ανακύκλωσης και οικογενειακή κομπο-στοποίηση.
• Πράσινα Σημεία. Δηλαδή συγκεκριμένοι και οργανωμένοι χώροι στην πόλη για ανα-κύκλωση υλικών, όπως ηλεκτρικές συσκευές, έπιπλα, λάστιχα και άλλα οικιακά αντικείμενα.
• Δημόσιο Διαδημοτικό Σταθμό Διαχείρισης Απορριμμάτων με ΚΔΑΥ, μονάδα μηχανικής κομποστοποίησης, Πράσινο Σημείο και Σταθμό Μεταφόρτωσης Υπολειμμά-των Ανακύκλωσης για τους ΧΥΤΥ (Χώροι Υγειονομικής Ταφής Υπολειμμάτων).
Με την πρόταση αυτή, που δυστυχώς απέρριψε η Δημοτική Αρχή, προστατεύεται το περιβάλλον, μειώνεται ακόμα περισσότερο το κόστος διαχείρισης, ο Δήμος έχει έσοδα από την επαναχρησιμοποίηση υλικών και ελαχιστοποιείται ο όγκος των απορριμμάτων που θα πηγαί-νει στους ΧΥΤΥ.
[Δημοσιεύτηκε στον ΠΑΛΜΟ 1008/6.10.12]
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου