Κυριακή 28 Αυγούστου 2011

Παρουσίαση κυκλοφοριακής μελέτης


Την Πέμπτη 21 Ιουλίου στις 20:00 μ.μ. ο συγκοινωνιολόγος κ. Ευσταθιάδης παρουσίασε στο δημοτικό συμβούλιο του Αλίμου την κυκλοφοριακή μελέτη που έχει εκπονηθεί για το δήμο.

Αναλυτικότερα, στους στόχους της μελέτης ανήκει μεταξύ άλλων η:
  • Βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών
  • Βελτίωση των ρυθμίσεων στάθμευσης
  • Μείωση των οδικών ατυχημάτων
  • Βελτίωση των συνθηκών μετακίνησης πεζή
  • Αναβάθμιση των συνθηκών μετακίνησης με ήπια μέσα
  • Βελτίωση των περιβαλλοντικών συνθηκών και της ποιότητας ζωής των πολιτών

Η μελέτη προτείνει εξάλλου τα εξής:
  • Οργάνωση κυκλοφορίας
  • Ρύθμιση στάθμευσης
  • Δίκτυο οδών ήπιας κυκλοφορίας και πεζοδρομίων
  • Δίκτυο ποδηλατοδρόμων-διαδρόμων ποδηλάτων
  • Αναδιάρθρωση ΜΜΜ

Όπως ενημέρωσε ο κ. Ευσταθιάδης η οργάνωση της κυκλοφορίας θα γίνει μέσω μονόδρομήσεων, αμφιδρομήσεων και αντιδρομήσεων και οι επεμβάσεις στο οδικό δίκτυο περιλαμβάνουν πεζοδρομήσεις και οδούς ήπιας κυκλοφορίας. Προβλέπεται επίσης η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου συστήματος σήμανσης και σηματοδότησης και αυτή οργανωμένων χώρων δημόσιας στάθμευσης.

«Σε όλη τη διαδικασία της εκπόνησης της μελέτης λάβαμε υπ’ όψιν τα αιτήματα κατοίκων και φορέων, ενώ οργανώθηκαν συναντήσεις με φορείς», επεσήμανε ο κ. Ευσταθιαδης χωρίς να παραλείψει να τονίσει ότι «καμία μελέτη, ούτε αυτή, μπορεί να λύσει όλα τα προβλήματα».

Ερωτήσεις

Ακολούθησαν οι ερωτήσεις των δημοτικών συμβούλων. Ο κ. Τσάγκαρης ρώτησε αν υπάρχει λεωφόρος που να συνδέει τη Δωδεκανήσου με τη Θουκυδίδου, ενώ ο κ. Αλεξόπουλος ζήτησε να μάθει αν έχουν γίνει οι σχετικές κοστολογήσεις, τονίζοντας το πόσο επικίνδυνη είναι η Κυθηρίων για να γίνει εκεί ποδηλατοδρομος. Ο κ. Κορακίδης ζήτησε να ενημερωθεί για το θέμα των γωνιών, ενώ ο κ. Παπανικολάου για τα μέτρα προστασίας των κατοίκων της περιοχής του μετρό.

«Δεν πήραμε χαμπάρι τις συζητήσεις σας με τους φορείς», είπε σαρκαστικά ο κ. Αργυρίου εκτιμώντας ότι πρέπει να γίνουν συνελεύσεις κατοίκων. Ερώτηση σχετική με τους φορείς έκανε και η κα Στρέσκοβιτς.

Ο κ. Κλαυδιανός ρώτησε ποιες θεωρούνται οι δευτερεύουσες είσοδοι του δήμου. Ο κ. Τσαμπαρλής την ενημέρωση του σώματος επί της μελέτης ελλιπή καθώς διανεμήθηκαν μόνο τέσσερα σχέδια, για να του απαντήσει η κα Κωσταμπάρη πως ήταν αδύνατο να μοιραστεί όλος ο φάκελος.

Στη συνέχεια ο κ. Τουρκομανώλης, πρόεδρος του Συλλόγου Αμπελακίων, έκρινε θετική τη μετατροπή της οδού Λευκωσίας σε ήπιας κυκλοφορίας, ζητώντας να δοθεί προτεραιότητα στην ασφάλεια των κατοίκων αναφερόμενος στη μονοδρόμηση της Μανδηλαρα.

Και οι απαντήσεις…

Οι απαντήσεις δεν άργησαν να έρθουν από τον κ. Ευσταθιάδη, ο οποίος διευκρίνισε τα εξής:
ü  Προτείνεται νέα κυκλοφοριακή γραμμή που θα συνδέει τη Δωδεκανήσου με τη Θουκυδίδου
ü  Σε καμία περίπτωση δεν εκτελούνται εντολές κατοίκων. Αντιθέτως έγιναν διαβουλεύσεις μέσω διαδικτύου, που προσέθεσαν ένα επιπλέον κόστος
ü  Το ποσοστό του ερευνηθέντος δικτύου είναι το 100% και όχι αυτό που απέδειξε κάποιος κάτοικος
ü  Ζητήθηκε άδεια από τις αρμόδιες τροχαίες και όχι από την Αστυνομία, όπως ζήτησε ο κ. Γιαννακόπουλος
ü  Τα σαμαράκια τοποθετούνται λόγω της απειθαρχίας των οδηγών
ü  Οι ποδηλατόδρομοι στην Κυθηρίων βρίσκονται πάνω στο πεζοδρόμιο
ü  Κεντρικές αρτηρίες θεωρούνται οι Ποσειδώνος και η Αλίμου, ενώ δευτερεύουσες η Θεομήτορος και η Καλαμακίου

Τοποθετήσεις:
Αποχώρησε η μείζων αντιπολίτευση

«Κατώτερη των προσδοκιών του», χαρακτήρισε τη μελέτη ο κ. Τσαμπαρλής για να προσθέσει ότι οι «ελάχιστες παρεμβάσεις είναι σημειακές και άτονες και φωνάζουν ‘εξυπηρέτηση’».
Εξέφρασε δε την άποψη ότι η μελέτη θα μπορούσε να γίνει αδαπάνως από την Τεχνική Υπηρεσία. Για όλους τους παραπάνω λόγους ενημέρωσε ότι δεν ψηφίζει αυτή τη φάση της μελέτης και για το γεγονός της ελλιπούς ενημέρωσης αποχωρεί από το Συμβούλιο.

Για «μηδενισμό» κατηγόρησε τον κ. Τσαμπαρλή ο δήμαρχος κ. Ορφανός με τη δικαιολογία ότι μηδενίζει κάθε προσπάθεια.

«Ακριβή λόγω της κατάστασης» χαρακτήρισε τη μελέτη ο κ. Φουστέρης για να του απαντήσει ο δήμαρχος ότι αν ξεκινούσε τώρα η διαδικασία, δε θα ενέκρινε ο ίδιος την εκπόνηση της μελέτης.

«Επιτέλους ήρθε η νέα κυκλοφοριακή μελέτη και έχει αρκετά θετικά στοιχεία. Έχουν γίνει αλλαγές, αλλά με λάθος τόπο. Νομίζω ότι δεν είναι τόσο τολμηρή όσο θα έπρεπε», τοποθετήθηκε ο κ. Κλαυδιανός επί του θέματος.

Η κα Μπελιά, παίρνοντας το λόγο, επεσήμανε ότι μερικές φορές οι παρατηρήσεις των κατοίκων μπορεί να έχουν τοπικιστικό χαρακτήρα, κρούοντας τον κώδωνα να μην εξυπηρετηθούν μόνο συγκεκριμένες γειτονιές. Εξέφρασε εξάλλου τις επιφυλάξείς της επί του θέματος και την άποψή της να μην τεθεί σε ψηφοφορία.

«Πρώτη φορά βρίσκομαι σε δύσκολη θέση λόγω της διαδικασίας που έχει τηρηθεί εδώ και τέσσερα χρόνια. Σε μεγάλο σημείο η μελέτη είναι προκαθορισμένη», είπε ο κ. Δουρίδας ο οποίος δεν ψήφισε το θέμα.

Ο κ. Τσαμπαρλής έθεσε ζήτημα αναβολής του θέματος για να του απαντήσει η κα Κωσταμπάρη πως: «Αν θέλαμε να περάσουμε το θέμα, θα το περνούσαμε με την πλειοψηφία και δε θα φέρναμε εδώ τον κ. Ευσταθιάδη.

Συνεχεία της μίνι διαμάχης, ο κ. Τσαμπαρλής αποχώρησε διαμαρτυρόμενος ότι η παράταξή του νιώθει «διακοσμητικό στοιχείο».

«Πολύ θετική» έκρινε την παρέμβαση στη Δωδεκανήσου ο κ. Παπανικολάου, εκφράζοντας ωστόσο τον προβληματισμό του για τις λοξές θέσεις στάθμευσης στη λεωφόρο Ιωνίας.

«Θετική» έκρινε και την παρέμβαση στην Κυθυρίων ο κ. Κορακίδης.

Τη λύπή του για την αποχώρηση της αντιπολίτευσης εξέφρασε ο κ. Δόγκας καθώς «παρόμοιες ενέργειες υποβαθμίζουν την ποιότητα του λόγου στο Συμβούλιο».

«Άδικη» χαρακτήρισε ο κ. Κονδύλης την κριτική της αντιπολίτευσης, καθώς η μελέτη βρίσκεται ακόμη στο δεύτερο στάδιο και δεν έχει ολοκληρωθεί.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου